ELO

Nibacos - SC Kokkola

Zemppi Areena, Kempele

T18 sarja käynnistyy Kempeleessä

Valtakunnallinen T18 pyörähtää käyntiin lauantaina 28.8. osaltamme Kempeleen Zemppi Areenalla. Nibacos T18 pelaa lohkossa C, jossa lisäksi pelaavat SC Kokkola, SSRA Oulusta, KooVee ja Classic Tampereelta, Steelers Hämeenlinnasta sekä SB Pelicans Lahdesta. Alkusarja pelataan kaksinkertaisena sarjana, jossa pelataan 3x15min tehokasta peliaikaa. Alkusarjan jokaisesta lohkosta etenee 3 parasta SM-sarjaan ja loput joukkueet pelaavat valtakunnallista 1. divisioonaa.

Pitkän tauon ja odotuksen jälkeen pääsemme palaamaan valtakunnallisen sarjan makuun, kun edellisestä SM-sarjan turnauksesta on kulunut jo 10 kuukautta. Uutta kautta ja uudistunutta sarjaa on joukkueen sisällä odotettu jo pitkään ja uudistuneen joukkueen kanssa olemme malttamattomina harjoitelleet kohti toista peräkkäistä kautta valtakunnallisessa sarjassa.

Zemppi Areenalla pelataan lauantaina pienennetty turnaus, jossa pelaavat meidän lisäksemme vain SC Kokkola sekä järjestävä joukkue SSRA. Salibandyliiton ohjeistuksen mukaan elokuussa ei otteluihin vielä yleisöä pääse, mutta SSRA järjestää livestreamin paikan päältä. Pelejä voit seurata osoitteesta: https://solidsport.com/rankatankat-t18.

SC Kokkola – Nibacos

SC Kokkolan alaisuuteen kokonaisuudessaan täksi kaudeksi siirtynyt Kälviän Tarmon B-tyttöjen joukkue on meille tuttuakin tutumpi ja rakas paikallisvastustaja. KäTa-paitaisten tyttöjen kanssa olemme pelanneet samoja sarjoja ja erittäin tasaisia pelejä jo melkein kymmenen vuoden ajan, joten mikään tuskin on yhden välikauden jälkeen muuttunut, kun pääsemme pitkästä aikaa kohtaamaan myös sarjapeleissä. SC Kokkolaan on liittynyt siirtoaikana paljon uusia pelaajia, muttei kuitenkaan Kokkolan seudulta vaan niinkin kaukaa kuin Vaasasta, Seinäjoelta ja Limingasta. Pelaajahankintojen jälkeen SC:n riveissä on tulevalle kaudelle 23 pelaajaa.

Runsaiden pelaajahankintojen vuoksi on vaikea ennustaa millainen peli on luvassa, mutta sen voi luvata että tunnetta ja jännitystä tästä pelistä ei puutu. Pitkän ”oikeiden pelien” tauon jälkeen, uuden joukkueen ja uuden sarjajärjestelmän sekä peliajan muuttumisen myötä on varma, että jokaista joukkueen jäsentä jännittää vaikkei sitä myöntäisikään. Tunnetusti KäTa pelit ovat olleet tasaisia ja täynnä tunnetta, joten tuskin tämäkään peli eroaa muista. SC:n pelaajista kannattaa seurata Nibacoksen CSM joukkueessa viime kaudella pelannutta hallitsevaa C-tyttöjen Suomen mestaria #11 Emma Kärkkäistä, #64 Mira Sikalaa sekä Nibacoskasvattia #59 Iida Leskistä.

Nibacos – SSRA

Oululainen salibandyseura Rankat Ankat aloittaa jo kolmannen peräkkäisen kautensa tyttöjen valtakunnallisessa sarjassa. Kauden 2020-2021 keskeydyttyä kolmen pelatun kierroksen (6 pelin) jälkeen SSRA löytyi CSM sarjataulukosta sijalta 8, saavuttaen 3 pistettä (1 voitto & 1 tasapeli). Ankkoja emme valitettavasti kerenneet SM-sarjassa viime kaudella vielä kohtaamaan koronan sotkiessa alkuperäiset suunnitelmat, joten tätä ottelua odotetaan innolla, kun olemme viimeksi kohdanneet harkkapelissä elokuussa 2020.

Ankkojen kokoonpanoa viikonlopulle on vaikea ennustaa. Tiedetään, että viime kaudella Ankkojen mukana CSM-sarjaa pelannut Veera Kurikkala siirtyi Nibacokseen ja LNM tyttöjoukkue hajosi, josta kentällinen siirtyi SC:n riveihin, mutta mihin muut Limingan tytöt ovat suunnanneet? Lisäksi muutama 2004 syntynyt pelaaja on ehdolla pelaamaan jo F-liigaa naisten mukana. Kotiturnaus Kempeleessä saattaakin tuoda yllätyksiä mukanaan, kun Ankkojen pelaajarinkiä mietitään. Edellisen kohtaamisen perusteella voidaan kuitenkin olettaa, että tästäkin pelistä on tulossa tiukka ottelu, jossa yksikin maali voi osoittautua todella tärkeäksi.

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita