SYY

Sastamolo - Nibacos   5 - 9

Kemi Areena

Sastamolo kaatui taistelun jälkeen

Helppo ottelua Nibacos ei odottanutkaan, kun matkasi Suomisarjan pohjoislohkon vierasotteluun Kemiin Sastamolo Kingsiä vastaan. Uuden Kemi Areenan avajaisottelussa oli reilu 200 katsojaa hurjasti kannustamassa Sastamoloa, joka joutui kuitenkin tunnustamaan vieraat 5-9 (1-3, 3-3, 1-3) paremmakseen.

- Täysin sellainen peli, kuten odoteltiin. Sastamolo tekee pelistä meille aina vaikean ja tilanteita tulee mitä ihmeellisimmistä hetkistä, aloitti Nibacos-valmentaja Jan Salin ottelun kertaamisen.

Vaikka Sastamolo huudatti kotiyleisöä ensiminuuteilla maalillaan, oli avauserä vieraiden, mitä pidemmälle edettiin. Hyvällä ja maltillisella puolustamisella paikkoja alkoi syntyä ja tulosta tulla. Ensimmäiselle erätauolle mentiin vieraiden kahden maalin johdossa.

Toisessa erässä Sastamolo sai hurmosta päälleen ja Salinin mainitsemia eriskummallisia maaleja nähtiin. Välillä Nibacos sai aina pelistä paremmin kiinni, mutta sitten taas iski kotijoukkue.
Ottelussa Sastamolo pääsi kahdesti (toisessa ja kolmannessa erässä) yrittämään ”pilkultakin”, mutta Matias Pokela nollasi niin vanhan kokeneen ketun kuin nuoren tulevaisuuden lupauksen yritykset. Toisen erän jälkeen lukemat olivat Nibacokselle 4-6.

Jos toisessa erässä Sastamolo sai henkeä päälle, niin saman se teki päätöserässä. Pitkään näytti vieraiden osalta peli olevan hallussa, mutta niin vain isännät tulivat vielä maalin päähän vajaa neljä minuuttia ennen loppua. Mutta Nibacos kesti painostuksen ja kaunisteli lopussa lukemia mieleisemmiksi.
- Pallo on pyöreä ja maalit ratkaisevat, meinasi kääntyä kaverille toka erässä. Mutta tyytyväisiä ollaan meidän maltista. Välillä meinasi tunne viedä väärille urille, mutta pojat tekivät hyvää työtä ja rauhoittuivat pelaamaan itse peliä.

Helppo paikka siis Kemi ei ole millekään joukkueelle ja vaikka vaikeitakin hetkiä otteluun mahtui, seilaa Nibacos-laiva ennakkoaikataulussa ja oikeaan suuntaan.

- Asiat, joita harjoiteltiin toteutui melko hyvin koko pelin ajan. Tämä on prosessi ja kiire ei saa olla, muistutti Salin.

Mielenkiintoisessa sarjaohjelmassa Nibacoksella on edessä seuraavaksi viisi kotipeliä. Ensimmäinen niistä on toki vasta lähes kuukauden päästä, kun Kokkolaan saapuu Konnat Seinäjoelta.

Kemissä Nibacoksen tehomiehinä häärivät:

Miikka Honkaniemi 2 + 1 = 3
Miska Honkaniemi 2 + 0 = 2
Jonatan Tynkkynen 1 + 1 = 2
Tuomas Mustonen 0 + 2 = 2
Maalissa Matias Pokelan torjuntaprosentti 79,17%

Seuraava peli perjantaina 18.10. klo 19:00 Kampushallissa, Vastustajaksi saapuu Konnat Seinäjoelta.

Tilastot
Sastamolo