HEL

Nibacos - Classic II

Kampushalli

T18 kotitupla pelataan yleisölle

T18 divari jatkuu Nibacoksen osalta viimeisen kotituplan merkeissä 19.–20.2. Kampushallissa. Vieraaksi Kampukseen saapuvat lauantaina Classic II Tampereelta ja sunnuntaina Tikkurilan Tiikerit Vantaan Tikkurilasta. T18 divari jatkuu viikonlopusta toiseen erittäin tasaisena ja sarjataulukon sijat 2–8 ovat 9 pisteen sisällä toisistaan.

Koronarajoitukset ovat vihdoin ja viimein helpottaneet ja pitkän kotiputken lopussa saamme vihdoin ja viimein avata Kampushallin ovet ja kahvion myös yleisölle. Yleisö on enemmän kuin tervetullut Kampushallin katsomoon niin lauantaina kuin myös sunnuntaina kannustamaan kotijoukkue voittoihin ja hankkimaan tärkeitä sarjapisteitä. Jos et kuitenkaan jostain syystä katsomoon tällä kertaa pääse, voit seurata molempia otteluita selostettuna YouTubesta livenä Nibacos Kokkola ry salibandy -kanavalta (https://www.youtube.com/user/NibacosKokkolary).

Nibacos – Classic II

Lauantaina Kampushalliin vieraaksi saapuu vahvaa kautta T18 divisioonassa ja T16 SM-sarjassa pelaava Classic II Tampereelta. T18 divarissa Classic II löytyy sijalta 2 ja T16 SM-sarjaa Classic johtaa. Nibacos kohtasi Classic II Tampereen Raholassa 27.11., jolloin tasainen ottelu päättyi Classicin 4–3 voittoon. Classic II onnistui viime lauantaina olemaan ensimmäinen joukkue T18 divarissa, joka onnistui voittamaan HämeStars:in varsinaisella peliajalla. Erikoisen tästä ottelusta tekee se fakta, että heidän keskinäinen ottelu alkoi klo 19.00 Hämeenlinnassa. Samana päivänä Classic oli pelaamassa T16 SM-sarjaa kaksi ottelua Mynämäellä, joista jälkimmäinen alkoi 13.00. Classic pelasi lauantaina siis yhteensä kolme ottelua ja onnistui voittamaan niistä jokaisen. Hienoa jaksamista joukkueelta!

Classic II:n sisäisessä pistepörssissä kärjessä kiitää #16 Veera Märkälä, joka on 9 pelattuun otteluun tehnyt tehot 8+8=16. Sarjan maalivahtipörssissä kolmantena on Classicin maalivahti #70 Vilhelmiina Niemelä, joka on pelannut 8 ottelua torjuntaprosentilla 85.56 %. Niemelä on ollut mukana myös yhdessä F-liigan ottelussa Classicin naisten mukana, toki alaikäisenä.

Lauantaina Kampushallissa on luvassa jännittävä kaksinkamppailu, josta Nibacos nälkäisesti hakee paluuta voittojen tielle. Muista saapua Kampukselle hyvissä ajoin ennen klo 16 alkavaa ottelua, jotta pääset mukaan jännittämään ottelua yhdessä muiden kanssa. Mikäli hallille et kuitenkaan pääse, seuraa ottelua YouTubesta (https://www.youtube.com/watch?v=iuviFhPfmE8&list=PLo_YGNeMEF-fsGAdSi4JkiO93hvJe4DuW&index=20).

Nibacos – Tiikerit

Sunnuntaina Nibacos T18 kohtaa pitkän historiansa aikana Tikkurilan Tiikerit ensimmäistä kertaa ikinä. Tiikerit on vuonna 1997 perustettu vantaalainen salibandyseura. Viimeisimmässä salibandyliiton lisenssipelaajien määrien vertailussa Tiikerit oli Suomen 9:nneksi suurin salibandyseura. Tiikerit pelasi kaudella 2019–2020 C-tyttöjen SM-sarjaa jääden sarjataulukon viimeiseksi. 18 ottelusta Tiikerit ei onnistunut saavuttamaan yhtään pistettä. Kaudelle 2020–2021 Tiikerit ei onnistunut uusimaan sarjapaikkaansa SM-sarjassa vaan pelasi Etelä-Suomen aluesarjan lohkossa 2, saavuttaen 4 pelatusta ottelusta 2 voittoa ja 2 tappiota, joka oikeutti sarjataulukon 2. sijaan koronan keskeyttäessä kauden. T18 valtakunnallisessa alkusarjassa Tiikerit pelasi lohkossa A, yhdessä Northern Starsin. PSS:n, SaiPa:n, HämeStars:in ja Oilersin kanssa. Näistä NS, PSS ja SaiPa etenivät SM-sarjaan ja loput 3 divariin. Tiikerit pelasi alkusarjassa 10 ottelua saavuttaen 5 pistettä (2 voittoa, 1 tasapeli, 7 tappiota) jääden lohkonsa viimeiseksi.

T18 divarissa Tiikerit on esittänyt kuitenkin hyviä otteluita ja on tällä hetkellä sarjataulukossa sijalla 5. Tiikereiden sisäisessä pistepörssissä kärjessä on #18 Iida Sinkko, joka on 10 pelattuun otteluun tehnyt tehot 10+7=17. Sarjan maalivahtipörssiä johtaa Tiikereiden maalivahti #99 Eerika Kuisma, joka on pelannut 8 ottelua torjuntaprosentilla 86.81 %.

Mikäli sunnuntaille ei ole vielä suunnitelmia, kirjaa kalenteriin Nibacoksen ja Tiikereiden välinen ottelu, joka alkaa klo 15 Kampushallilla. Jos et hallille pääse kannustamaan kotijoukkuetta, niin avaa YouTube-striimi ja seuraa ottelua suorana kotisohvalta! (https://www.youtube.com/watch?v=23Q3BSnCy_A&list=PLo_YGNeMEF-fsGAdSi4JkiO93hvJe4DuW&index=21)

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita