MAA

Tiikerit - Nibacos

Tiger Sport Areena

T18 pääkaupunkiseudun kiertueelle

Nibacos jatkaa matkaansa T18 divarissa tulevana viikonloppuna, kun joukkue matkaa VR:n kyydillä kehä III suuntaan. Lauantaina Nibacos pelaa Vantaalla, jossa ottelua emännöi Tikkurilan Tiikerit. Yö vietetään Sokos Hotel Presidentissä Helsingin Kampissa ennen kuin suunnataan kohti sunnuntain ottelua Espoossa, jossa vastaan asettuu Oilers NG. Nibacoksen reissua pääkaupunkiseudulle voi seurata reaaliajassa myös @loistocast -instagram tilillä, jonka Nibacos T18 ottaa haltuunsa vieraspeliviikonlopun ajaksi.

Nibacoksen osalta T18 divaria on jäljellä vielä viisi ottelua, joista yksi kotona ja neljä vieraissa. Divarissa Häme Stars ja Classic II ovat varmistaneet paikkansa jo pudotuspelikarsintoihin. Lopuista kahdesta paikasta taistelee edelleen 6 joukkuetta, joihin myös Nibacos lukeutuu.

Nibacoksen sisäisen pistepörssin kärjessä kiitää muutamassa viime pelissä taas puolustajanakin pelannut #7 Saimi Koivisto, joka on 12 pelaamaansa otteluun tehnyt tehot 14+5=19. Toisena on #11 Vilja Kuutniemi 9 pelaamaansa otteluun iskenyt tehot 11+5=16 ja kolmannelta sijalta löytyy #89 Emma Vähärautio 12 pelaamaan otteluun tehdyt tehot 8+7=15. Maalivahtipörssissä Nibacoksen maalivahdit löytyvät #13 Nea Hietanen sijalta 5 ja #15 Mella Rutanen sijalta 14. Hietasen torjuntaprosentti on 9 pelattuun otteluun 85.10 % ja Rutasen 4 pelattuun otteluun 78.48 %.

Tiikerit – Nibacos

Nibacos ja Tiikerit kohtasivat Kokkolassa 20.2., jolloin Nibacos oli vahvempi lukemin 9–1. Ottelu oli Nibacokselta onnistunut, kun Tiikerit taas jäivät hieman jalkoihin. Tiikerit metsästävät ensimmäistä voittoa Nibacoksesta ja ovat varmasti tulossa otteluun revanssimielessä. Tiikereillä on menossa 2 ottelun tappioputki, jolle he varmasti hakevat katkoa. Lauantain ottelusta on tulossa mielenkiintoinen ottelu, jossa pelataan tärkeistä pisteistä. Tiikerit on 4 pisteen päässä Nibacoksesta sarjataulukon sijalla 4, joten isot pisteet on tästä ottelusta jaossa.

Tiikereiden sisäisen pistepörssin kärjessä hurjastelee #18 Iida Sinkko, joka on 13 pelattuun otteluun tehnyt tehot 13+8=21. Maalivahtipörssissä Tiikereiden maalivahdit #1 Iiris Muhonen löytyy sijalta 1, 4 ottelua pelanneena torjuntaprosentin ollessa 88.44 % sekä #99 Eerika Kuisma löytyy sijalta 8, 8 ottelua pelanneena torjuntaprosentilla 83.70 %.

Ottelu pelataan Tiger Sport hallissa lauantaina klo 14.00. Kotijoukkue pyrkii striimaamaan ottelun suorana, mutta linkki otteluun jaetaan myöhemmin.

Oilers NG – Nibacos

Nibacos ja Oilers kohtasivat edellisen kerran Kokkolassa 8.1. Tällöin Oilersin #31 Natalie Sandstöm vei vierailijat kahdella nopealla maalillaan 2–0 johtoon jo ajassa 1:58. Nibacos pääsi onneksi nopeasti Sandströmin aikeista kiinni ja kiri 4–4 tasoihin ensimmäisen erän loppuun mennessä Sandströmin tehdessä joukkueelleen 2 maalia lisää ja Nibacoksen jakaessa maalintekovastuuta tasaisesti usealle pelaajalle. Ottelu eteni tasaisissa merkeissä ja päättyi lopulta Nibacoksen 7–5 voittoon.

Oilers hamuaa varmasti voittoa ja sarjapisteitä, sillä edellisen voiton se on onnistunut ottamaan 27.11. Steelersiä vastaan vieraissa lukemin 6–4. Myös Nibacos suuntaa otteluun 3 tärkeää pistettä mielessään. On selkeää, että #31 on Nibacospelureiden mielessä oleva pelaaja edellisen kohtaamisen jäljiltä. Hän on joukkueensa sisäisen pistepörssin johtaja ja T18 divarin pistepörssissä sijalla 3., 11 peliin tehdyillä tehoilla 16+9=25. Oilersin maalivahdit # 28Roosa Helin sekä #35 Una Lindqvist löytyvät maalivahtipörssistä sijoilta 15 ja 16- Helinin torjuntaprosentti on 10 pelattuun otteluun 78.48 % ja Lindqvistin torjuntaprosentti on 7 pelattuun otteluun 78.01 %.

Ottelu alkaa sunnuntaina Esport Areenalla jo klo 12.30. Oilers on striimannut aiemmat ottelunsa Esport Oilers T18 NG YouTube -kanavalle, joten olettaa saattaa, että tätäkin kohtaamista voi seurata suorana sieltä. Linkki kanavalle: https://www.youtube.com/channel/UCChExXebvullahAPXHsERaw

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita