Mimmit jatkaa puhtaalla pelillä - välillä lainattiin palloa kaverillekin!
Naiset IJulkaistu: 16.02.2024 12.30

Mimmit jatkaa puhtaalla pelillä - välillä lainattiin palloa kaverillekin!

Naisten II - divari jatkui Kannuksessa lauantaina 10.2 ja Mimmit sai vastaansa Kannuksen Uran sekä Blue Fox II:sen. Mimmit kairasivat suvereenillä esityksellä neljä pistettä pistepussiinsa ja jatkavat 14 pelatun ottelun jälkeen sarjan kärjessä puhtaalla pelillä, maalierokin huikea 98 - 13.

KannUra - Nibacos 0 - 12 ( 0-7, 0-3, 0-2 )

Avausottelussa vastaan tuli turnausemäntä KannUra. Mimmit olivat hoitaneet valmistautumisen huolella ja ladanneet voitontahtoisen ilmapiirin, jota ei edes "tulitikkulootan" kokoinen kenttä horjuttanut. Valtakunnanaika, kun näytti 10:00 ja tuomarin pillin kaiku tuskin ehti loppumaan oli taululla ajassa 00:10 ottelun avausmaali Keena Koskelan toimesta ( Lotta Seppinen ). Sen jälkeen annettiin kellon hiukan päästä lämpeämään ja 2:48 Mette Wecksten ( Suvi Luomaranta ) 2-0 Mimmeille. Ida Hägg-Mäkinen ( Mira Sikala ) laukoi 3-0 ajassa 5:33 ja seuraavaksi jatkettiin tasaiseen tahtiin niin, että ajassa 9:55 taululla oli 7-0 Mimmeille, maalintekijöinä 4-0 Mette Wecksten ( Suvi Luomaranta ), 5-0 Mette Wecksten hattutempullaan ( Suvi Luomaranta ), 6-0 Johanna Yli-Tokola ( Jenika Ojakoski ), 7-0 Mette Wecksten ( Mira Sikala ).

Toiseen erään Ura vetäytyi vain omalle kenttäpuoliskolleen puolustamaan maaliaan ja useiden yritysten ja maalipaikkojen jälkeen Mimmit onnistuivat kolmesti ohittamaan Uran maalivahdin Anni Pajalan. Ajassa 19:16 Tuija Kiuru ( Mirja Anttiroiko ) 8-0, 9-0 ajassa 27:20 Mirja Anttiroiko ( Sanni Rentola ) ja erän loppunumeroiksi 10-0 ajassa 28:02 Johanna Yli-Tokola ( Jenika Ojakoski )

Kolmannessa erässä enää odoteltiin saako Mimmit ottelun loppumaan ennen loppusummeria. Erän alkupuolella ajassa 34:55 Mette Wecksten ( Kiira Purontaka ) ottelun viidennellä maalillaan 11-0 numerot ja ottelun päättänyt osuma 12-0 Mirja Anttiroikon ( Tuija Kiuru ) toimesta ajassa 40:16.

Maalivahtien torjunnat: KannUra Anni Pajala 24 ( 7, 8, 9 ) ja Nibacos Elli-Noora Kirsilä 11 ( 4, 3, 4 )

Nibacos - Blue Fox II 9-2 ( 2-0, 2-0, 5-2 )

Turnauksen toisessa ottelussaan Mimmit kohtasivat Blue Fox II:n Nyykaapista. Mimmit aloittivat ottelun siitä mihin edellisessä ottelussa oltiin jääty, pallonhallinnalla ja vaarallisia maalipaikkoja luomalla. Avausmaalia saatiin odottaa kuitenkin aina 11 minuutille saakka, kunnes ajassa 11:34 Mette Wecksten ( Enni Salmi ) siirsi Mimmit 1-0 johtoon. Ja puoli minuuttia tästä eteenpäin 2-0 Mira Sikala ( Mirja Anttiroiko ) ja erätauolle 2-0 numeroissa. Erää ja koko ottelua kuvaa hyvin myös maalivahtien torjunnat, BF:n Agnes Slotte oli työllistetympi ja piti joukkuetta pystyssä. Torjunnat 1. erässä Elli-Noora Kirsilä 2 ja Agnes Slotte 14.

Toinen erä alkoi Mimmien osalta räväkästi, kun vain 11 sekunnin jälkeen pallo löytyi Foxien maalista, maalintekijänä Johanna Yli-Tokola ( Keena Koskela ). Kentällinen toteutti heti aloituksesta suunnitellun asian ja 3-0 luvut taululle. Ajassa 23:17 Mimmit saivat viimeinkin kauan odotetun ylivoiman ja päästiin kokeilemaan hiottuja kuvioita. Reilu minuutti sitä hiottiin ja aseteltiin askelmerkkejä, kunnes Lotta Seppinen ( Enni Salmi ) maalin edustalta tilanteeksi 4-0.

Kolmanteen erään Mimmeiltä jalleen hyvä aloitus ja ajassa 30:54 Suvi Luomaranta ( Marjo Ilomäki ) 5-0 lukemat. Vajaa minuutti tästä ja Foxit pääsivät romuttamaan Ellin haaveet toisesta nollapelistä turnauksesta, kun Sofia Calden yllätti ja kavensi tilanteeksi 5-1. Seuraavat kaksi osumaa menivät Mimmien tekeminä, kun 36:13 Suvi Luomaranta ( Kiira Purontaka ) sekä 36:45 Sanni Rentola ( Tuija Kiuru ) vanhanaikaisella siirsi Mimmit 7-1 johtoon. Ajassa 41:31 Sofia Calden toisella maalillaan toi hieman lohtua Foxeille ja tilanne 7-2. Mimmeille tarjoiltiin toista ylivoimaa ajassa 43:04 ja nyt ei tarvittu kuin 16 sekuntia, kun Suvi Luomaranta löytää maalin takatolpalle hiipineen Johanna Yli-Tokolan ja taululle 8-2. Ajassa 44:19 Mira Sikala ( Tuija Kiuru ) viimeistelee ottelun päätölukemat 9-2.

Ottelu oli Mimmien todellista pallonhallintaa ja ihan samalla tavalla kuin aamun aikaisempi ottelu KannUraa vastaan. Pitkiä hyökkäyksiä ja hienoja syöttökombinaatioita. 21 tehtyä maalia turnaukseen ja 2 päästettyä, oli hyvä osoitus hallinnasta ja valmistautumisesta peleihin, vaikka vastassa ei ollut ihan sarjan kärkijoukkueita.

Maalivahtien torjunnat: Nibacos Elli-Noora Kirsilä 6 ( 2, 2, 2 ) ja Blue Fox II Agnes Slotte 42 ( 14, 15, 13 )

Turnaus kommentit Mimmien leiristä: - Erittäin hyvä valmistautuminen otteluihin ja Mimmit olivat päättäneet ettei jätetä mitään jossiteltavaa. Saatiin tuotua asioita taas peliin lisää ja toteutettiin niitä erinomaisesti myös pienessä laatikossa. 21 tehtyä kahteen otteluun ja kaksi päästettyä tuossa pienessä laatikossa, jossa tilanteet vaihtuivat ja tulivat nopeasti niin ei enempää tarvitse vaatia. Nopeasti ja karkeasti koko turnauksen pallonhallinta meille 90-10 niin olttiin aika tylyjä eikä annettu vastustajalle edes ajatustakaan siitä, että saisivat pallolla jotain tehtyä. Laajalla rintamalla taas onnistumisia ja hyvää joukkueena tekemistä. Pienenä leikkimielisenä harmistuksena jäi satanen rikkomatta tehdyissä maaleissa. Tästä hyvä jatkaa seuraavaan kotiturnaukseen ja katsoa mitä ja miten saamme asioita isoon laatikkoon siirrettyä ja mitä tulosta se tuo tullessaan.

Mimmien seuraava turnaus sunnuntaina 25.2.2024 Kokkolassa Kampushallissa, jolloin vastaan tulevat klo. 10:00 Torrent Pietarsaaresta ja klo. 14:30 KauWi Kauhavalta. Tervetuloa kannustamaan runsain joukoin Mimmit voittoon ja nauttimaan iloisesta Mimmi salibandystä Kampushallille

Nibacos Kokkola ry

Torikatu 21-23, 67100 Kokkola